Hlavní menu

Nej komen.

Databáze je prázdná!

Placená reklama
Sem vložte text i s HTML syntaxí nebo si vyberte některou z předdefinovaných šablon. Součástí předdefinových šablon jsou i systémové bloky!

* Za moravskými víny přes Šumavu – II část

Vydáno dne 04. 03. 2009 (49459 přečtení)

Trochu se zpožděním je tady druhá část slibovaného článku o našem putování za moravskými víny. Ale dřív jsem se k tomu nějak nemohl dostat. Jak už jsem se zmínil v první části, dnešní noc trávíme v Železné Rudě v autocampu. Ještě, že máme sebou výbavu pro případ, že bude chladnější počasí. Topení v chatkách je samozřejmě vypnuté, tak nám nezbývá, než navléknout na sebe zimní doplňky, které jsme si pro každý případ vzali sebou.

25. 8. 2008

Jelikož jsme včera trochu pozměnili původně naplánovanou trasu, musíme se kousek vrátit zpátky. To znamená vyšlapat asi čtyř kilometrový kopec. Ale jako ranní rozcvička to není špatné. Chvíli jedeme po cyklostezce, kde se střídá asfaltový a šotolinový povrch. A pak nás čeká poměrně dlouhý úsek vydlážděné cesty do Prášil. Po chvíli jízdy jsme vyklepaní, jak startky. Doufáme, že takových úseků nebudeme muset absolvovat více. Máme ujeto asi 11 kilometrů a právě projíždíme malou vesničkou ležící pod horou Ždánidla, Prášily. Krásné výhledy na okolní hřbety nás nutí k malému zastavení.

Asi o 9 km dále se nachází původně dřevařská osada Srní.

Dnešní cíl jsou Nové Hutě. Tam by měla také dorazit naše druhá skupina. Mají tam zajištěno ubytování v penzionu „Na Výsluní“.

V obci Modrava v nadmořské výšce 980 m.n.m, ležící uprostřed panenské šumavské přírody, děláme další zastávku. Výborná gulášová polévka nás určitě dostatečně posílí před, asi 3 kilometrovým stoupáním k penzionu Korýtko na Filipově Huti. Odtud už nás žádné stoupání nečeká. Naopak, sjezd do nejvýznamnějšího střediska na Šumavě, Kvildy. Škoda, že jenom projíždíme a nemáme čas navštívit všechny přírodní zajímavosti nacházející se v okolí.

Naše trasa vede nyní do 4 km. vzdálené Svinné a Borové Lady. A to už jsme skoro na místě. Ze Svinné Lady do Nových Hutí je to asi 5 kilometrů.

Na místě je už i druhá skupina, Pavel s Erikou, Jirka a Peťa. Je to perfektně načasované.

Od původního plánu pokračovat dneska ještě dále, nakonec upouštíme. Domlouváme se, že jednu noc přespíme s našimi přáteli v penzionu a zítra budeme pokračovat.

Otázka je, co s načatým odpolednem. Nabízí se možnost společné vyjížďky po okolí.

Ale s prázdným žaludkem se nám nikam nechce. Což takhle ochutnat místní speciality. A tak společně jedeme směr Borová Lada a dáváme si v místní restauraci Borůvka, oběd (výborná šumavská houbová a guláš).

I když trochu poprchává, vydáváme se na takový krátký poznávací okruh přes Knížecí Pláně, Bučinu, Kvildu a po malém občerstvení opět dlouhým sjezdem do Svinné Lady a zpět do penzionu.

Dnešní trasa: Železná Ruda – Skelná – Prášily – Srní – Antygl – Kvilda – Svinná Lada – Nové Hutě.

Společná vyjížďka: Nové Hutě – Borová Lada – Knížecí Pláně – Bučina – Kvilda – Svinná Lada – Nové Hutě.

Celkem 93 kilometrů.

26. 8. 2008

Naše skupina se rozšířila o jednoho člena, Peťu. Ten z časových důvodů nemohl s námi už z Třince, takže dorazil s Pavlem a ostatníma autem a zbytek trasy pojede s námi.

Náš dnešní cíl je krásné historické město ležící v blízkosti přehradní nádrže Lipno, Český Krumlov.

Kvůli časové rezervě už vyjíždíme brzy ráno. Z Nových Hutí přes Svinnou a Borovou Ladu do Horní Vltavice a Lenory jedeme vlastně pořád z kopce a máme možnost obdivovat krásu šumavské přírody. Což se líbí obzvláště Peťovi, protože jízda do kopce je pro něho doslova utrpením.

Ve Volarech si dáváme malou svačinku a krátký odpočinek.

Protože nechceme jet po hlavní silnici, odbočujeme v Černé v Pošumaví na místní okresku. Úzká asfaltka se ale postupně mění v tankodrom, a to doslova. Mezi Muchovem a Světlíkem je cesta tak rozbitá, že se na ní sotva udržím. Zato z Veleslavic po Větřní, si to užíváme. Jen jsme rádi, že jedeme zrovna naším směrem. Opačně je to jen pro železné muže.

A to už přijíždíme do Č. Krumlova. Teď ještě zbývá najít bydlení. Což, jak za chvíli zjišťujeme, není až tak jednoduché. Z nepřeberné nabídky ubytovacích zařízení v místním infocentru se nám nakonec podaří vybrat ubytování za solidních 250 Kč/osobu v hostelu Merlin, přímo na břehu Vltavy. Na pokoji máme sice tři, anglicky mluvící spolunocležníky, ale to nám je jedno. Hlavně, že máme střechu nad hlavou. Ke zpříjemnění dnešního večera nám byla doporučena místní vyhlášená hospoda „ U Báby“. Oceňujeme hlavně rychlou obsluhu a domácí kuchyni za solidní ceny.

Ne náhodou je Český Krumlov zapsán na seznamu světového dědictví UNESCO. Při zpáteční cestě na ubytovnu se máme možnost přesvědčit o kráse historického centra. Obdivujeme půvab starobylé architektury umocněnou nočním osvětlením. Což se taky snažíme zdokumentovat.

Naše dnešní trasa měřila 85 kilometrů.

Nové Hutě – Borová Lada – Horní Vltavice – Lenora – Volary – Chlum – Želnava – Horní Planá – Černá v Pošumaví – Muchov – Světlík – Veleslavice – Větřní – Český Krumlov.

27. 8. 2008

Probouzíme se do krásně prosluněného rána. Zatím co naši angličtí spolunocležníci ještě spí, my už balíme věci a chystáme se na další etapu. Cíl té dnešní, je starobylé Jihočeské městečko na hranici s Rakouskem, Slavonice.

Ještě pár fotek na břehu Vltavy na památku a pak už opouštíme Český Krumlov.

Projíždíme malebné jihočeské vesničky a kocháme se krásnou okolní přírodou. Naše trasa vede i rodištěm našeho nejznámějšího husitského vojevůdce, Jana Žižky. Jeho betonový pomník, Žižkův dvorec i muzeum se nachází poblíž vesničky Trocnova, uprostřed lesů. To si nemůžeme nechat ujít a tak děláme malou zajížďku.

Po malém občerstvení osedláme své oře a pokračujeme dále. Naším dalším zastavením je starobylé město s bohatou kulturní a historickou minulostí, největším rybníkem u nás a cesta kolem světa tady měří jenom 12 kilometrů. Samozřejmě je řeč o jihočeském městě Třeboň. V tu chvíli se nám vybavují všudy přítomné stánky s voňavými rybími specialitami. Nic takového nás ale nečeká. Nacházíme tady akorát dvě rybí restaurace s příznačnými názvy „Šupina“ a „Šupinka“. Jsou to pěkné stylové restaurace ale samozřejmě za odpovídající ceny. Z nepřeberného množství jídel si nakonec dáváme Amura na česneku.

Návštěvu Třeboně zakončíme kvasnicovou dvanáctkou v třeboňském pivovaru Regent. Ale nemůžeme to zase s těmi kvasnicemi přehánět, protože do Slavonic to máme ještě zhruba 50 kilometrů. Ve vesničce Albeř u Nové Bystřice zastavujeme, abychom si prohlédli úzkorozchodnou trať, která vede z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice. Je to unikátní technická památka, která dokumentuje vývoj železniční dopravy v ČR.

Škoda, že si nemůžeme prohlédnout i vláček. Ten nám bohužel před chvíli ujel.

Ubytování ve Slavonicích dnes nemáme zajištěno. Předpokládáme, že ubytovna Pekoro, kde  jsme před dvěma roky nocovali funguje a v tomto období tam nebude problém sehnat volný pokoj pro tři cyklisty. To jsme se ale přepočítali. Ubytovna už nefunguje. Takže sháníme něco jiného. Bydlení se nám nakonec podaří sehnat v Secesním domě. Skromně zařízená ubytovna je pro naše účely plně vyhovující.

Dnešní trasa měřila 103 kilometrů.

Český Krumlov – Horní a Dolní Třebonín – Římov – Komařice – Stražkovice – Trocnov – Borovany – Vrcov – Mladošovice – Domanín – Třeboň – Stará Hlína – Mláka – Stráž n. Nežárkou – Lásenice – Číměř – Nová Bystřice – Albeř – Staré Město n. L – Slavonice

28. 8. 2008

Dneska to opět vypadá na pořádný pařák. Letos nám počasí mimořádně vychází. Za celou dobu ani kapka. Když nepočítám Prahu. To byl pěkný slejvák. Jenže ten nám až tak nevadil, protože jsme byli pod střechou obytného karavanu.

Jen Frantovi takové počasí moc nevyhovuje. To jsou pro něho galeje. Proto se snažíme vyjet brzy ráno, ať je to teplo snesitelnější.

První přestávku na občerstvení děláme v Lesné. Chceme se totiž podívat, jak vypadá cyklistický ráj. Přesně to má totiž napsané paní Eva Svobodová na svém poutači u cesty. Neváháme a jdeme toto zařízení prozkoumat. A musím říct, že to nebyl pouze reklamní trik. Tak dobré placky se škvarkama jsem už dlouho nejedl. To se to bude šlapat, po tak vydatném obědě. A taky, že jo. Patnácti kilometrovou trasu do Znojma zdoláváme za 20 minut. A Peťa poprvé využívá to nejmenší kolečko na kazetě.

Hastrmane tatrmane melou, kolo mlýna klape Kampou celou. Tento úryvek z notoricky známé písně mě napadnul při návštěvě vodního mlýna ve Slupi, v okresu Znojmo. Je to jeden z nejstarších vodních mlýnů s funkčními mlýnskými koly, na Moravě. Tuto unikátní technickou památku stojí za to vidět. V ukázkovém provozu pak můžeme sledovat celý proces mletí obilí.

Cíl dnešní etapy končí v Hrušovanech n. Jevišovkou. Dneska už nebudeme experimentovat  a proto si předem zajišťujeme ubytování ve studentské ubytovně v Hrušovanech. Není to žáden komfort, ale cena 130 Kč za osobu je přijatelná. A navíc jsme v celé budově sami. Jelikož se ubytovna nachází na okraji města, musíme za kulturou asi 2 kilometry pěšky. Je to ale příjemná procházka. A příjemné překvapení nás čeká i v restauraci „ U Pechala“. Tady se snad zastavil čas. Ceny veškerých jídel se pohybují okolo 50 až 60 korun (velmi slušné porce). A pivo Hostan 11° za patnáct korun.

Dneska jsme natočili 105 kilometrů.

Naše trasa: Slavonice – Staré Hobzí – Jemnice – Slavikovice – Dešov – Zálesí – Štítary – Šumná – Lesná – Mílčovice – Znojmo – Tasovice – Krhovice – Strachotice – Slup – Jaroslavice – Hrádek – Dyjakovice – Hevlín – Hrušovany n. Jevišovkou.

29. 8. 2008

Dneska nás čeká jen taková odpočinková etapa. Odjezd z Hrušovan nám zpříjemňuje opět krásné slunečné počasí. Projíždíme známé vinařské obce, jako jsou Novosedly a takové vinařské centrum, jakým je nepochybně město Mikulov. V této oblasti pod Pálavou pěstovali vinnou révu už staří Římané. Ale Mikulov není jenom město vín. Je to starobylé město s významnými historickými památkami a překrásnou přírodou.

My ale máme namířeno do neméně významné obce, která je spojena s řádem templářských rytířů. Jsou to Čejkovice. A tuto sobotu, to je zítra se zde koná Den otevřených sklepů, které pořádají Čtvrtečníci, sdružení vinařů Čejkovice.

Příjemným zpestřením naší dnešní trasy je návštěva zámku Lednice. Za devatero horami a devatero řekami, je jeden překrásný zámek. Takto pohádkově by se dalo přirovnat toto honosné sídlo pánů z Lichtenštejna. Naši krátkou zastávku využíváme k prohlídce přilehlého parku a nedaleké zříceniny Janova hradu.

Opouštíme Lednicko – valtický areál a přes Velké Bílovice a Nový Podvorov  jedeme do Starého Podvorova, kde máme zajištěné ubytování společně s druhou skupinou, která má každou chvíli dorazit. A protože mají za sebou týden strávený na Šumavě, určitě bude o čem povídat.

Dnešní odpočinková trasa měřila 70 kilometrů:

Hrušovany n. Jevišovkou – Drholec – Novosedly – Březí – Mikulov – Lednice – Velké Bílovice – Nový Podvorov – Stavý Podvorov.

30. 8. 2008

Jak už jsem se zmínil, den otevřených sklepů je akce, jež pořádají Čtvrtečníci Sdružení vinařů Čejkovice. Letos je to pro nás druhý ročník. Celkově se sklepy v Čejkovicích letos otevírají po čtvrté.

Ráno nás čeká pěší přesun do Čejkovic a po slavnostním zahájení na zámeckém nádvoří absolvujeme s mapkou trasy a degustační skleničkou (každý dostane po zaplacení poplatku) okruh, který čítá 20 vinných sklepů a jednu pálenici.

Po celodenním maratónu nám je odměnou posezení na nádvoří templářské tvrze, kde se podávají různé místní speciality a k poslechu i tanci nám hraje cimbálová muzika Morava.

Degustace nespočet vzorků vín, destilátů a dobrého jídla bylo dost náročné. A tak nás nakonec přemohla únava a v pozdních večerních hodinách se vracíme do našeho penzionu.

31. 8. 2008

Všechno hezké jednou končí a tak je to i s naším cyklo putováním. Jirka s Pavlem a Erikou po snídani, kterou máme zajištěnou v penzionu, odjíždějí autem domů. No a my máme před sebou ještě dva dny. Takže ráno po snídani vyjíždíme. Nemáme ale jasno v tom, kam dneska dojedeme. Vzhledem k tomu, že včerejší den byl dost náročný a vyčerpávající, nemáme dneska v plánu trhat rekordy. Původní návrh je, že bychom dojeli do Holešova, nebo Bystřice p. Hostýnem.

Pak ale zvažujeme, že by nám na zítra zbyla velká porce kilometrů. A tak přemlouváme Peťu, který už toho má evidentně dost, abychom se pokusili dojet co nejdál. Což se nám nakonec daří a naše dnešní etapa končí až v rožnovském autocampingu na Pasekách.

Dnešní trasa měřila 140 kilometrů: Starý Podvorov – Mutěnice – Dubňany – Ratíškovice - Vracov-Bzenec -Moravský Písek – Staré Město – Napajedla – Otrokovice – Tlumačov – Kunovice – Třebětice – Holešov – Bystřice p/H -  Loukov – Komárno – Branky – Valašské Meziříčí -  Rožnov p/R (autocampink Na pasekách)

1. 9. 2008

Dnes nám zbývá už jen asi 60 kilometrů. A vzhledem k tomu, že nám přeje počasí, tak by to neměl být problém. Zbývá zdolat táhlé stoupání na Pindulu a pak už to jede, jak po másle.

A kolem poledne jsme už blízko domova.

Naší dnešní krátkou etapu končíme stylově. Obědem „U strhaného klempíře“ ve Vělopolí. Pozvání přijal i Vilém, který nás musel v Praze opustit kvůli zdravotním potížím a přijel za náma, na kus řeči. A tak jsme mohli bilancovat letošní cyklo dovolenou.S celkovým počtem kilometrů jsme se vyšplhali  na  1344. Ale to vůbec není důležité. Poznali jsme spoustu zajímavých míst a navštívili přátelé. Byly to příjemně ztrávené dva týdny, plné krásných zážitků. A o to nám šlo.

Projetá trasa:

Rožnov – Pindula – Trojanovice – Kunčice p/O – Neladná -  Frýdlant n/O – Pržno-Baška – Staré Město u Frýdku Místku – Frýdek Místek – Dobrá – Vojkovice – Horní Tošanovice – Třanovice – Vělopolí – Český Těšín – Třinec – Bystřice n/O.

Autor: Václav Hus a František Gogol

Foto k tomuto článku najdete zde

Celá tisková zpráva | Počet komentářů: 4 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Čtenář

Spolupráce
Cyklocestování
SILESION
Film, podle kterého by měli podnikatelé jednat s lidmi
Cyklocestovatelé, kteří objeli celý svět: Lucka a Michal
Cyklistický e-shop se zajímavými podstránkami