Hlavní menu

Nej komen.

Databáze je prázdná!

Placená reklama
Sem vložte text i s HTML syntaxí nebo si vyberte některou z předdefinovaných šablon. Součástí předdefinových šablon jsou i systémové bloky!

* Beskydskými kotáry

Vydáno dne 30. 04. 2009 (3677 přečtení)

Což takhle si vyjet na kole někam do Beskyd, kde to vůbec neznáte a máte to téměř doma pod nosem? Na tuto otázku se dá odpovědět jen jednou správnou větou. Zkusíme Košařiska, ale lesními cestičkami pod masívem Žďáru a Velké Kykuly, tam se téměř nejezdí, jelikož stoupání tam jsou fest náročná.

LabajkaPoslední dubnový den je venku téměř jako v létě, když na slunci teploměr ukazuje 40°C . Ve stínu bude příjemných 25°C a to je na kolo jako stvořené! Z Třince šlapeme přes Oldřichovický les směrem na Karpentnou, kde nejezdí žádná auta, jelikož se tu provádí rekonstrukce silnice. Cyklisti to tu ale vždy nějak projedou.

Zastavujeme nad Karpentnou pod kravínem a sledujeme okolí, které hýří zelenou a žlutou barvou jara. Je tu krásně a nacházíme i nově zavedený Třinecký pivovar, který vaří kvasnicové pivo pod vedením sládka pana Cubka. Zrovna včera jsem to pivko poprvé ochutnal a musím říci, že se povedlo! Po dvou pivech jsem se cítil docela zmožen, asi to bude něco vydatnějšího než pouhá 12-ka!!!

Na pastvěAle zpátky k dnešní vyjížďce: Normálně bych do Košařisek jel po klasické cyklostezce č.56 na Milíkov v místě Do Řepy rovně, ale nyní jsme to zkusili vzít doprava směrem na osadu Sobulanka, která je na úpatí Skalky(649 m.n.m.). To jsme však netušili, že trasa bude tak náročná. Stoupání jsou krátká, ale ostrá. Velice rychle se nabírá výška a během několika ujetých stovek metrů se také dostáváte až o 150 až 200 výškových metrů výše! Vynaložená námaha je však odměněna neskutečným tichem v okraji lesů a nádhernými výhledy na Těšínské Beskydy. Občas mineme nějakou starou dřevěnici, kde však již nikdo trvale nebydlí. Po lesních cestičkách se dostáváme na klasické podhorské panelky a neustále stoupáme a hned na to zase klesáme jako na housenkové dráze oblastmi Labajka a Břízky. Tady už nacházíme více domků, kde je již trvalé osídlení, ale pořád se držíme výšky kolem 750 m.n.m.. Jednou jedeme lesíkem, pak zase horskými loukami, kde se pasou ovečky. Jindy zase narazíme na vrcholek, který je zarostlý jalovci. To se už v Byskydech tolik nevidí.

Kousek od nás, asi 200 m, je hospůdka Jarzabek(Jařabek). Tu však nenavštěvujeme, ale prudkým klesáním sjíždíme do Košařisek obce, pod Banát.

Odsud se  již po klasické okresní silnici přes Milíkov s odbočením na Hrádek vracíme přes Bystřici a Vendryni domů do Třince. Sice jsme ujeli jen 30 km, ale náročná prudká stoupání nám zabrala spoustu času a na trase jsme tak strávili skoro 5 hodin. Výlet to byl hezký a doporučuji jej všem, co se nebojí prudkých kopců a chtějí vidět místa, kde kdysi normálně žili a hospodařili naši předkové. Také panoramatické výhledy do okolí jsou vhodnou motivací k tomuto cyklovýletu.

autor: Pavel Zubek

foto: zde

Celá tisková zpráva | Počet komentářů: 4 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Čtenář

Spolupráce
Cyklocestování
SILESION
Film, podle kterého by měli podnikatelé jednat s lidmi
Cyklocestovatelé, kteří objeli celý svět: Lucka a Michal
Cyklistický e-shop se zajímavými podstránkami