Hlavní menu

Nej komen.

Databáze je prázdná!

Placená reklama
Sem vložte text i s HTML syntaxí nebo si vyberte některou z předdefinovaných šablon. Součástí předdefinových šablon jsou i systémové bloky!

* Za krásami Českého Švýcarska

Vydáno dne 21. 07. 2010 (3688 přečtení)

Prodloužený červencový víkend jsme trávili v Českém Švýcarsku poznáváním zdejších nejnavštěvovanějších a nejproslulejších dominant parku jako je Pravčická brána a okolí Jetřichovic.

Národní park nabízí mnohem více přírodních zajímavostí, ať to jsou rozhledny, vyhlídky, malebná městečka, či hrady a zříceniny. Něco málo z toho jste prošly i my. Ubytovaní jsem byli v obci Zubrnice. Autem jsme se pak přemísťovali do výchozích bodů našich okruhových tras. Hřensko je vstupní branou do  Národního parku ČeskéŠvýcarsko. Okruh trasy nás vede k přístavišti v Edmundově soutěsce mezi skály krásného údolí podél řeky Kamenice.Dá se jít i opačným směrem.Na člunech s převozníkem proplujeme Edmundovou soutěskou. Divoká soutěska je po nedávných záplavách uzavřená. Ještě stále můžete vidět „zatoulané“ čluny v Kamenici, které uplavaly po protržení hráze. Suchou nohou pak terasovitě stoupáme po červené. Od Mezní Louky jdeme  Gabrielinou stezkou a asi 2 hodiny stoupáme na Pravčickou bránu.

Pravčická brána je největší přírodní skalní brána v Evropě.Přístupné jsou však skalní vyhlídky v bezprostředním okolí brány, odkud je pěkný pohled na některé dominanty v české i saské části pískovcové oblasti. Zadara to ale není, vše je patřičně zpoplatněno. Výletní zámeček alpského stylu, Sokolí hnízdo, poskytuje občerstvení po náročné cestě. Všude je ale narváno jako o pouti, takže nahoře na vyhlídce není skoro ani místo pro společné foto. No ale, co se divíme? I my jsme na tuto oblast byli zvědavi. Jako spousta jiných…. :-) Asi 3 km klesáme klidnou procházkou do výchozího bodu Hřensko.

Vyhlídky v Jetřichovicích

Druhý den jsme zvolili okruh po červené: Jetřichovice - vyhlídka Mariina skála - Balzerovo ležení (Tetřevna) - Vilémínina stěna -  Rudolfův kámen – a po zelené zpět do Jetřichovic.
Jetřichovice jsou  jedním z turistických center Národního parku České Švýcarsko.  Jako první se před námi objevila Mariina vyhlídka (429 m.) Mariinu vyhlídku zde nechal postavit rod Kinsky  jako i další vyhlídkové altány v okolí. Po pravé straně je výhled na Vilemininu vyhlídku a vpředu jsou vidět Jetřichovice. Z Mariininy vyhlídky pokračujeme stále po červené značce, procházíme skalními útvary, až dojdeme k Vileminině vyhlídce / 439 m /. Vrch je celý posetý borůvčím, takže zobeme tuto lahůdku skoro až nahoru.. Obec je obklopena hlubokými lesy nedotčené přírody, plné  skalních měst, hrádků a vyhlídek.  Na stoupání je to trochu náročný výšlap. Na pískovém podkladu se schody z kůlů, který je ale odměněn opravdu překrásnými výhledy
Třetí vyhlídka na trase je Rudolfův kámen / 482 m.) Byla postavena stejně jako Mariina a Vilemína rodem Kinských v 1. polovině 19. století.
Po zelené se vracíme zpět do Jetřichovic. Nezapomenutelná je louka, ohraničená skalními stěnami, s chodníčky vysypanými jemným pískem a nad vší tou krásou se tyčí stříšky vyhlídek.

Kdyby se nám následující den nepokazilo počasí, jistě bychom zvládli i další túry. Ovšem větru a dešti neporučíme. Takže třeba někdy příště. Jeden víkend, i když byl prodloužený, nestačí. Prohlédli jsme si alespoň zámek v Děčíně a naproti přes Labe jsme se vydali na Pastýřskou stěnu.
Skalní masiv Pastýřské stěny je vedle Labe nejvýraznější přírodní dominantou uprostřed města. Díky této poloze a několika vyhlídkám je velmi oblíbeným vycházkovým místem a výchozím místem turistických stezek.
Po cestě domů jsme si ještě prošli královské město Litoměřice, o jehož kráse není třeba se ani zmiňovat.
autor: Táňa Havlíčková
foto: zde

Celá tisková zpráva | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Čtenář

Spolupráce
Cyklocestování
SILESION
Film, podle kterého by měli podnikatelé jednat s lidmi
Cyklocestovatelé, kteří objeli celý svět: Lucka a Michal
Cyklistický e-shop se zajímavými podstránkami